Alla inlägg under mars 2011

Av Simeon Seaborn - 14 mars 2011 11:27

Blunda och njut av musiken!

Av Simeon Seaborn - 9 mars 2011 11:25

Jag, en man, tycker att kvinnorna är bättre varelser och skall ha erkännande för det. Vi börjar med full respekt i livet, tro i deras förmåga som privatpersoner, i samhället och i arbetslivet. Bort med diskriminering. Bort med snedfördelning i familjens sysslor, bort med slöjor, burga, sexuell stympning (f-n, h-e-v-t) och övrig sexuellrelaterad diskriminering. Bort med diskriminering på arbetslivet där lika lön för lika arbete skall råda, där chefpositioner är lika fördelade mellan män och kvinnor. Bort med diskriminering inom samhället där regeringsmedlemmar och övriga nyckelposter skall vara helt öppna för alla som förtjänar det. Tyvärr har det inte varit så tidigare och är inte så i världen på många platser och tillfällen. Det kommer att bli ändring på det, hoppas jag innerligen. Jag verkar och kommer att verka med min manliga styrka för att så skall vara och det skall bli Jag är omgiven av kvinnor eller minne av dessa, som jag högaktar: Min kvinna, min mor, min dotter, mitt barnbarn, alla mina släktingar, alla som jag känner, alla som jag inte känner men som förmodligen har samma egenskaper. Jag har levt och verkat med omväxlande sorg och glädje med er, Tänker jag efter, har alltid, säger alltid, min sorg ursakats av mig själv, även on jag inte var ensam. Jag vore totalt tom inom mig utan er. Tack för att ni finns!

Av Simeon Seaborn - 8 mars 2011 13:39

Idag den Internationella Kvinnodagen.


  

Av Simeon Seaborn - 8 mars 2011 10:49

Terra ca nun senti (döv mark). Siciliensk vaggvisa i moll. Så var min omgivning fram till skolålder. Min enda fasta punkten var min mors omtanke. Bilderna från filmklippet är från ett litet samhälle vars namn syns på vägskylten i filmens början. Namnet är Corleone.


Av Simeon Seaborn - 7 mars 2011 16:07



"Jag vänder mig om och om utan sömn

och låter natten passera med min längtan.

Natten passerar ändå tills det dagar

för dig kan jag ej längre sova.

Min förkrossad själ kan ej finna fred.

Du vet att när jag lämnar dig

så slutar jag att leva...."


Av Simeon Seaborn - 7 mars 2011 11:42

Ett barn frågade sin mamma: "Hur kan kärleken vara länge?". Mamman log kärleksfullt, tog med bägge händer sitt barn om kinderna,  tittade på sitt barn vackra ögonen och sade med en aning mörk röst: "Kärleken är som sanden. Tar du bara en näve sand med en hand och håller hårt, så rinner sanden ut. Du får inte behålla något".

Barnet frågade: "Skall jag vända min handflatan uppåt och lämna min hand öppen?". "Nej, vinden kan blåsa bort din älskade sand" svarade mamman med en bekymrad ton i rösten. Så fortsatte mamman med sin lugna, mörka, kärleksfulla röst: "Gör så här, du tar sanden med bägge händer, formade som ett hjärta och försök inte klämma åt, så behåller du sanden. Så är det med kärleken".


Av Simeon Seaborn - 3 mars 2011 14:19


Kiss the Rain.


Presentation


simeonseaborn.bloggplatsen.se

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards