Alla inlägg under oktober 2010

Av Simeon Seaborn - 30 oktober 2010 00:46

En mycket vacker röst. Sången är helt på sicilienska, ett språk för sig!


Eco Di Un Amore...(En Kärleks Eko)


Kvällen dör

En tår på himmelen

Syns i mina ögon

Och blir en anda


Med slutna ögon

Ser jag dig ändå

Om jag skulle öppna dem

Skulle jag försvinna


Säg mig var du är

Jag har ingen ro

Himmelen slocknar

Om du inte finns.

Stjärnorna gråter

Natt är full av rädsla

Av längtan, av plågor…


Jag håller dig i min hand

Som en stjärna

Under min kudde…

På morgonen öppnar jag min hand

Och finner endast andan din…


Av Simeon Seaborn - 27 oktober 2010 23:50

Lyssna på denna underbara musiken!


Av Simeon Seaborn - 27 oktober 2010 01:16

Det är en äppelkaka av norditaliensk-österrikisk ursprung. Det heter Strüdel. Min mor brukade göra det. Det smakar underbart av äpplen, kanel, pommeransskal. Jag brukar göra det, alla gånger det blir bra äppelskörd på Öland, som i år.


Strüdel

 

Bra äppelskörd i år

 

Av Simeon Seaborn - 21 oktober 2010 12:10

"Un canarino alla finestra, la seicento giú di carrozzeria, le calze nuone nel primo cassetto" . Fritt översatt betyder det:  "Jag värdesätter min kanariefågel vid fönstret och min 600 Fiat, även om den är rostäten. Sen lägger jag alltid mina nya strumpor i första byrålådan". Ha ha Den är rolig denne italienare.


Av Simeon Seaborn - 19 oktober 2010 15:18

"Om en enda av dina kyssar skulle mig kosta resan till helvetet, skulle jag betala det. Sen kan jag skryta med de andra jävlarna att jag såg paradiset utan att ens träda in på det".

 

Av Simeon Seaborn - 19 oktober 2010 14:46

Idag bytte jag till vinterdäck...(det har inget att göra med texten i följande vackra melodin, ha ha)



Av Simeon Seaborn - 18 oktober 2010 12:55

Långsamma mjuka rörelser efter dessa underbara noter. Det är inte så mycket för mig som gillar taktfasta , vibrerande tango musik, där en snabb "amague" markerar min vilja. Men den här "moderna tango" finns och spelas på storstäders milongor. Musiken har sitt värde, speciellt i detta uppförande. Lyssna och njut...


Oblivion

Av Simeon Seaborn - 14 oktober 2010 10:15

Jag har frågat mig själv, tusen gånger, varför man tycker om de klassiska kompositioner som har skapats många sekler tillbaka. Svaret är enkel: vi människor har inte utvecklats emotivt sedan urminnes tider. En klassisk musikstycke är så komplex att man tröttnar aldrig på att lyssna på den. Ju mer du lyssnar, desto mer du tycker om den. Lyssna på den här musiken och dröm dig bort...


Chopin - Fantasie Impromtu

Presentation


simeonseaborn.bloggplatsen.se

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards