Alla inlägg under maj 2011

Av Simeon Seaborn - 31 maj 2011 12:01



 

Av Simeon Seaborn - 30 maj 2011 08:25

Jag har äntligen fått tag i ett DVD på en film som jag har letat undr en lång tid. Filmen heter DRAGONFLY och berättar en historia om det övernaturliga som kan finnas där i det okända mellan liv och död. Jag har sett filmen, men skall se den igen, så bra tycker jag att den är. Protagonist i filmen är Kevin Costner.


Det okända...

 

Av Simeon Seaborn - 26 maj 2011 17:18

Idag var jag på begravning i Boo kyrkan. Sonen till min bäste vän dog någon vecka sedan i en motorcykelolycka. Tragiskt, speciellt när föräldrarna överlever sina barn. Både pappan och mamman var helt förstörda. Pappan, min bäste vän, hade gråtit som ett barn när han berättade det som hade hänt. I gråten förstod jag inte många ord av det han sade, så jag kan inte redovisa hur olyckan hade gått till. Idag var det många som deltog i begravningen, både äldre som yngre folk. Jag satte mig på vänstra halvan av kyrkan, där vänner och bekanta sitter, medans anhöriga satt sig på högre halvan av kyrkan. Cerimonin började med en djup och stark, men behaglig orgel stycke. Orgelmusiken fyllde varje hörn av den gamla kyrkan, bänkarna vibrerade. Är det "Tomaso Albinoni"? Eller är det "Johann Sebastian Bach"? Nej, det var det inte. Efter en stund kände jag igen stycket, det var "Whiter Shade of Pale". Jag lyssnade helt koncentrerad och tänkte på den unga motorkyckelförare, vars liv hade gått till spillo, när jag plöstligt upptäckte att mina bägge händer lyfte sig med en spontan rörelse mot ansiktet, täckte ögonen och fick känna något varmt och blött...


Whiter Shade of Pale

Av Simeon Seaborn - 18 maj 2011 12:41

Igår kväll var det premjär på Hågelby Parkens dans. Det här stället är en av de finaste i Sverige, i sin genre. Stor bra dansgolv av trätrallor,  vacker omgivning med vatten, ängar och trad och stilfulla byggnader och lusthus. I danspausen kan du välja platsen för ditt kaffedrickandet mellan sittning på egen filt på gräsmattan eller sittning vid kafeterians små trädgårdsbord. En underbar plats speciellt om det är fint väder. Igår kväll, vid premjären för sommaren, var det soligt och fint i början av dansen, men sen började regnet störta ner med åskan och blixtrarna. Det gjorde inget hinder för de dansanta, tack vare den stora segelduken som täcker dansbanan. Från tolettbesök fick man skjuts med den täkta golfbilen av ett tillfälle körande förbi. Det var litet folk, endast de modiga inbitna dansare var där. De verkade som om de hade ännu roligare med regnet. Jag hade det...


Så här litet folk var det inte. Det är danspaus, många sitter och dricker sitt varma kaffe, andra dansar utanför bilden.

 

Den stora segelduken skiddar så gott som hela dansbanan. Och dansen blir trevligare med en värmande kram...

 

Av Simeon Seaborn - 15 maj 2011 10:37

Att sitta på soffan med en dricka i handen, i stugvärme och titta på denna fantastiska föreställningen. Det är underbart. Dina tankar svävar fritt och sväpar över allt du tycker om...Jag växlade flera gånger mellan RAI Uno och SVT1.   Ett tag trodde jag att Sverige skulle kunna vinna. Det är en bra låt. Den finska låten var vacker och stillsam, bra! Sen hörde jag den italienska låten, mera i min stil...

Jag förstår inte att någon av dessa tre inte vann. Eller jag förstår: Östeuropa är mycket annorlunda än Västeuropa


Follie d'amore

Av Simeon Seaborn - 11 maj 2011 13:43

Igår kväll var det dans på Ulvsätra Loge. Varannan gammeldans. Phuu! Jobbigt med hambo och snoa. Men så trevligt! En riktig svensk Loge ute på landet. Strax utanför blommade häggen. Ren idyll.


Blommande hägg

 

I danspausen kunde man köpa bl. a. fruktbröd: gott!

 

Av Simeon Seaborn - 5 maj 2011 10:40

"Man är sällan glad om man älskar så intensivt som jag gör",  säger denna sångerska.


Gioir d'amore

Av Simeon Seaborn - 4 maj 2011 21:28

Det snöar. Det har blivit så kallt. Jag ser genom mitt fönster och blicken ligger stilla med fokus långt bort. Långt bort... kanske som om den letade sig fram till värme. Jag har nästan inga tankar kvar. Det är tyst runt mig. Jag tänker bara på en vacker sång...


Presentation


simeonseaborn.bloggplatsen.se

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards