Alla inlägg under november 2011

Eld

Av Simeon Seaborn - 25 november 2011 11:18

Att bli fascinerad av elden har säkert att göra med våra, av förhistoriska förfäder, medärvda gener. Du blir starkt fascinerad av det och drar dig inte från att offra en del extraarbete för att ha eld nera dig. I lågorna förvinner blicken och med den följer fantastiska tankar. Tystnaden, som sällan är så välkommen, bryts bara av de sprakande lågor. Du förflyttar dig långt bort i tiden, då gigantiska skogar i brand, gav dig inspiration till evigt värme och skydd mot omkring strykande fiender.


Min eld

 

Av Simeon Seaborn - 11 november 2011 00:31

Jag har haft denna sång tidigare. Skönt att lyssna på den igen. Sången är densamma, men jag har nog ändrat mig, till det bättre eller det sämre? Detta kan jag ej förstå.


Mi votu e mi rivotu suspirannu,

passu li notti 'nteri senza sonnu,

e li biddizzi tò ju cuntimplannu,

li passu di la notti sinu a ghiornu,

Pi tia non pozzu ora chiù durmiri,

paci non havi chiù st'afflittu cori.

Lu sai quannu ca ju t'aju a lassari

Quannu la vita mia finisci e mori.

Mi votu e mi rivotu suspirannu

passu li notti interi senza sonnu!!!!


Mi votu e mi rivotu

Presentation


simeonseaborn.bloggplatsen.se

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards