Alla inlägg under april 2011

Av Simeon Seaborn - 28 april 2011 01:03

Doften av de nysprukna blad av balsampoppeln förvånar mig år efter år. Doften känns vida omkring de stora träden, Dess karaktär är frisk och söt. Den får dig att andas djupare och ger dig ett välbefinnande.


Balsampoppel på Öland

 

Av Simeon Seaborn - 26 april 2011 09:02

Questo Piccolo Grande Amore

Av Simeon Seaborn - 19 april 2011 11:25

Claudio Baglioni är en av de mest omtyckta trubaduren i Italien. Här om en sång dedicerad till en engelsk flicka. 


Viva l'Inghilterra

Av Simeon Seaborn - 18 april 2011 11:51

April är en underbar månad. Du känner att den svenska våren omsveper dig med de första varma solstrålar, de första synintryck av grönska, de första förhoppningar att sommaren skall snart vara verklighet med pic-nic i det gröna, bad i friska sjöar, cykelturer och annat lika skönt. Snart kommer rosorna att blomma...


Miljoner rosor

Av Simeon Seaborn - 15 april 2011 09:29

Jag gillar musik. Det är säkert något som finns i mig. Jag är inte ensam om det, säkert! En långsam vals, tycker jag, är något av en dröm, ljuvlig och romantisk...


Fascination

Av Simeon Seaborn - 14 april 2011 09:00

Går du en promenad så känner du att våren närmar sig. Ljuset är intensivt, luften är frisk, isarna är bortsmälta och blommorna tittar fram. Tussilago, vitsippor och krukus, de första modiga växter som har länge väntat under vintern för att äntligen öppna sina blommor. Jag såg även en maskros som letade sig fram mellan två gatstenar, längtande efter värmen. Den blomma var särskilt vacker. Underbart!


Tussilago

 

Vitsippor

 

Krukus

 

Isarna är bortsmälta

 

Av Simeon Seaborn - 12 april 2011 07:58

Jag längtar efter sommaren. Redan blir dagarna längre och ljusare, det känns skönt. Bilderna på denna videoklipp påminner om trakterna där jag bor och musiken har alltid funnits i mina minnen.


L'eté indien

Av Simeon Seaborn - 7 april 2011 10:19

Det finns viss musik som närmar sig fullkomlighet.


Presentation


simeonseaborn.bloggplatsen.se

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards