Alla inlägg den 26 december 2009

Av Simeon Seaborn - 26 december 2009 21:02

Jag har alltid sagt det: Internet är en källa till kunskapsspridning. Jag har precis skrivit något om bugg, när jag snubblar över begreppet "Line Dance".

Jag har hört tala om detta, men visste inte vad det var. Nu plöstligt vet jag och tycker om det!



Av Simeon Seaborn - 26 december 2009 16:21

Snart kommer vi in i år 2010.  Det här året som har snart gått har varit ett bra år för mig. Fullt av aktiviteter, nya spännande kontakter, resor, tillfredsställelse från arbete och inte minst från mitt privata liv. Jag ser fram emot ett nytt, spännande år...


Den här sången som följer är bra!


Av Simeon Seaborn - 26 december 2009 14:14

Tändstickor, skyftnyckel, fyren etc. det är några av svenska underbara uppfinngar.

Det är dansen "bugg" också. Jag hoppas att bugg blir antagen som "tango" till mänskighetens kulturarv. Buggen är en explosion av glädje sammansatt av musik och kroppsrörelse. Efter en bugg har man fått i sig minst en halv deciliter "endorfiner" som räcker ett bra tag, så att smilet sitter som klistrat i facet. När jag lärde mig att bugga, hade jag endast en låt i huvudet, det är den följande:


Av Simeon Seaborn - 26 december 2009 02:20

Det är trevligt att få julklappar. Jag fick många julklappar, alla lika uppskattade (tack igen!). Den första var en vacker bok med fotografier av Brutus Östling och text av Susanne Åkesson. Boken heter "Att Överleva Dagen". Jag har redan börjat läsa den och titta på de underbara bilderna. Sedan fick jag två böcker av författaren Conn Iggulden. Det är första och andra delen av historien om Djingis Khan, denne store örevrare. Det kommer att bli en spännande läsning. Sedan fick jag en DVD som heter "Amadeus Director's Cut". Det är alltså den gamla filmen "Amadeus" men med 20 minuters aldrig tidigare visat material. Det skall bli intressant att se.


Nu skall jag sätta in en av Brutus Östling underbara fotografier.:


 
  

Presentation


simeonseaborn.bloggplatsen.se

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards