Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Endast för modiga...

Av Simeon Seaborn - 18 maj 2011 12:41

Igår kväll var det premjär på Hågelby Parkens dans. Det här stället är en av de finaste i Sverige, i sin genre. Stor bra dansgolv av trätrallor,  vacker omgivning med vatten, ängar och trad och stilfulla byggnader och lusthus. I danspausen kan du välja platsen för ditt kaffedrickandet mellan sittning på egen filt på gräsmattan eller sittning vid kafeterians små trädgårdsbord. En underbar plats speciellt om det är fint väder. Igår kväll, vid premjären för sommaren, var det soligt och fint i början av dansen, men sen började regnet störta ner med åskan och blixtrarna. Det gjorde inget hinder för de dansanta, tack vare den stora segelduken som täcker dansbanan. Från tolettbesök fick man skjuts med den täkta golfbilen av ett tillfälle körande förbi. Det var litet folk, endast de modiga inbitna dansare var där. De verkade som om de hade ännu roligare med regnet. Jag hade det...


Så här litet folk var det inte. Det är danspaus, många sitter och dricker sitt varma kaffe, andra dansar utanför bilden.

 

Den stora segelduken skiddar så gott som hela dansbanan. Och dansen blir trevligare med en värmande kram...

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simeon Seaborn - 1 mars 2017 12:31

När jag gjorde den här kortfilmen anade jag inte att över en milion personer skulle titta på den. Det är kanske kombinationen musik-bilderna som är väl valda :) Klapp på axel Simeon. Tack till inpirationskälla :) ...

Av Simeon Seaborn - 22 november 2016 16:26

Min kära lilla syster Giuseppina har gått bort. Jag förmådde inte att få henne att sluta röka. Jag är mycket ledsen. ...

Av Simeon Seaborn - 20 september 2016 13:14

Av Simeon Seaborn - 7 september 2016 21:12

Presentation


simeonseaborn.bloggplatsen.se

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards