Direktlänk till inlägg 26 juni 2010

Midsommardagen

Av Simeon Seaborn - 26 juni 2010 14:54

Det är så lugnt och skönt! Det är mycket bättre med Midsommardagen, ingen stress. Idag är det varmt och skönt, Tjugofem grader i luften och ingen blåst. Fågeldrill och hummlornas surr. Allting är så grönt så att det nästan spricker...


En kopp kaffe på altanen och frukosten. Min vana trogen äter jag någon frukt på morgonen, det ger tillräkligt med socker för att klara morgonens aktiviteter. Säsongfrukt, till exempel jordgubbar, vilken lyx...


 

Jag tycker om Ölands jordgubbar med socker på och några droppar citron, ha ha... Jag vet att du kommer med tusen invändningar, till exempel att jordgubbar skall ätas osockrade därför att det goda smaken framträder bättre och det blir mycket hälsosammare... Eller att jordgubbar skall ätas med litet socker och mjölk för att den syrliga smaken av jordgubbar mildras så skönt av mjölken... Eller du kommer att säga att jordgubbar med eller utan socker och grädde är godast än själva "ambrosia", gudarnas dryck...

Kärt barn har många namn, i det är fallet kärt bär kan ätas på många sätt. Ha det så smakligt!


 

 
 
Ingen bild

Tereza

27 juni 2010 21:53

Barndomsminnen. Jordgubbar med socker och citron! Otroligt gott och en italiensk dessert ... vero?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simeon Seaborn - 1 mars 2017 12:31

När jag gjorde den här kortfilmen anade jag inte att över en milion personer skulle titta på den. Det är kanske kombinationen musik-bilderna som är väl valda :) Klapp på axel Simeon. Tack till inpirationskälla :) ...

Av Simeon Seaborn - 22 november 2016 16:26

Min kära lilla syster Giuseppina har gått bort. Jag förmådde inte att få henne att sluta röka. Jag är mycket ledsen. ...

Av Simeon Seaborn - 20 september 2016 13:14

Av Simeon Seaborn - 7 september 2016 21:12

Presentation


simeonseaborn.bloggplatsen.se

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards