Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Simeon Seaborn - 6 juni 2010 16:04

Swing. Jag har tidigare haft ett inlägg med musik av typ "swing" Det var då med Natalino Otto italiensk trummslagare som blev upptäckt för sin ritmiska rösten. Nu vill jag få dig att lyssna på en annan mästare i swing. Lyssna och gunga i takt,  ha ha...


Av Simeon Seaborn - 6 juni 2010 11:15

På landet, har fåglarna kommit tillbaka från varmare breddgrader. Bland dem återkommer år efter år en familj vilda duvor. Jag har ännu inte kunnat fått bekräftelse på vad arten heter. Det kan vara "Ringduva" eller "Turkduva". Fågel har en fjäderdräkt som är blåaktig, en svart ring runt nacken och halsen, den lägger ägg som är ljusblå med prickar på. "Min" duva har häckat på alla omöjliga ställen, oftast på cypresserna framför entrédörren till huset. Där har hon blivit skrämd av folk som med långa intervaller vistas i huset, och lämnat alla ägg som har blivit okläkta. I år har duvan funnit en annan omöjlig plats: stenmuren till trädgården, två decimeter från marken. Hur skall det gå? En eventuell förbipasserande räv kan nafta åt si både ägg som fågelungar. Men.. ännu så länge har hon klarat sig, se dessa bilder


Det första ägget. Under följande 4 dagar lade hon ytterligar fyra ägg, ett om dagen. Det blev fullt i boet.


 

När jag kom tillbaka till landet, gick jag nyfiken och tittade efter. Hurra! Fem fågelungar var platta och tysta i boet. Kanske klarar de sig...

 

Presentation


simeonseaborn.bloggplatsen.se

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards