Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

En intervju..

Av Simeon Seaborn - 9 januari 2010 16:30

- "Du vill gärna intervjua mig, erkänn, det ser jag på dig."

- "Men Mästare... om Ni har tid..."

- "Min tid är evigheten! Nåväl, vad vill du fråga?"

- "Vad är det som förvånar Er mest hos oss?"

  • "Mitt barn, ni lägger stora förväntningar på er framtid och glömmer nuet, så ni lever varken i framtiden, eller i nuet."
  • "Ni borde leva som om ni skulle aldrig dö och ni borde dö som om ni aldrig hade levat."
  • "Ni blir fort trötta att vara barn, ni har bråttom att bli vuxna och sen vill ni återbli barn."
  • Ni förlorar er hälsa för att tjäna pengar och sen spenderar ni pengar för att återfå hälsan."

- "Vilka läxor vill Ni ge oss?"

  • "Mitt barn, lär er att ni kan ej tvinga någon att älska er, det som ni kan göra är låta er bli älskad."
  • "Lär er att det mest värdefulla i livet är livet självt."
  • "Lär er att en rik människa är inte den som äger mest, men den som nöjer sig med det nödvändiga."
  • "Lär er att det räcker inte att andra förlåter en, men framför allt att förlåta sig själv."
  • "Lär er att det räcker med några sekunder för att riva djupa sår i den ni älskar, och lång, lång tid för att läka dessa sår."
  • Lär er ... att jag finns alltid här... alltid."
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simeon Seaborn - 1 mars 2017 12:31

När jag gjorde den här kortfilmen anade jag inte att över en milion personer skulle titta på den. Det är kanske kombinationen musik-bilderna som är väl valda :) Klapp på axel Simeon. Tack till inpirationskälla :) ...

Av Simeon Seaborn - 22 november 2016 16:26

Min kära lilla syster Giuseppina har gått bort. Jag förmådde inte att få henne att sluta röka. Jag är mycket ledsen. ...

Av Simeon Seaborn - 20 september 2016 13:14

Av Simeon Seaborn - 7 september 2016 21:12

Presentation


simeonseaborn.bloggplatsen.se

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards