Alla inlägg under september 2010

Av Simeon Seaborn - 21 september 2010 12:29

Jag har en gammal vinylplatta med en samlig av underbara sånger sjugna av Roger Whittaker. Den ena bättre än den andra! Denna engelska sångare (född i Kenja-Nairobi) har lyckat välja sin repertoar med omsorg, med sånger som har en sentimentalisk djup innebörd. Sången som jag gillar bäst heter "Lullabye for my love", men den har jag inte hittat på You Tube. Kanske dags att damma av utrustningen för att digitalisera vinylsångerna och lägga den själv på You Tube. I alla fall jag önskar  att du lyssnar på denna andra vacka sången:


The Last Farewell

Av Simeon Seaborn - 17 september 2010 00:00

Ikväll vill jag ha en annan underbar sång i bloggen: "Petite Fleur".


Petite Fleur

Av Simeon Seaborn - 16 september 2010 22:30

Det finns en låt som är så bra att jag vill absolut ha med den i min blogg. Låten heter "Guarda Che Luna". Den bästa versionen är den med den italienske sångaren Fred Buscaglione. Denna låt är sentimental till max. De handlar om en som har blivit av med sin kärlek och har bara månen att söka tröst i. "Se, månen är så vacker och jag, inatt, kommer att vara utan dig...Jag, förblindad av kärlek, vill bara dö, medan månen från himlavalvet ser på mig...". Vilka ord! Bara ord eller hur? Mm...! Ord är avbildning av känslor! Lyssna och njut!


Guarda Che Luna

Av Simeon Seaborn - 15 september 2010 11:56

Den här sången innehåller mycket sentimentalitet. "E qualche iorno Sicilia mia, vegno da tia pi nu partiri chiu". fritt översatt betyder det: " Och någon dag, min vackra Sicilia, kommer jag till dig och lämnar dig aldrig mer". Alltså det är texten i sången och absolut inte mina ord...ha...


Sicilia

Av Simeon Seaborn - 13 september 2010 11:28

Det finns en film som jag skulle vilja se: City Of Angels. Änglar, de finns!


Spreading Wings

Av Simeon Seaborn - 10 september 2010 11:15

Följande ballad är mjuk och innehållsrik. En flicka har arbetat hårt på risfälten längs floden Po, och nu vill åka tillbaka hem.


Amore Mio Non Piangere

Av Simeon Seaborn - 9 september 2010 17:35

I det förra inlägget spelades också en vals, men man kunde dansa den med tangosteg. Den här låten, som är mycket vacker, dansar man bäst som vals. Dansparet står med fötterna nära varandra och överkroppen från varandra, som ett "V". Flickan lutar sig bakåt och får stöd av partners hand, som stadigt håller hennes rygg.  Och tillsammans snurrar de i oavbruten takt. Jag gillar denna typ av dans. Lyssna och njut.


Skogsblomma

Av Simeon Seaborn - 3 september 2010 20:59

När du har dansat några tango, vill du ha litet variationer. En tango-vals är det som gör susen. Tempot är långsammare än tango och du hinner mycket väl med dina svängningar. Själv går jag som i trans. Stegen följer tempot med precision. Jag hinner med mina "amague" och det blir lättare att få min följare i sina giron och sina ocho. Så, mer tango-vals på dansbanorna.


Minnen från ungdom

Presentation


simeonseaborn.bloggplatsen.se

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards